Biografija

Davor Bobić ili Mos-kri Loko Pajdoman (24. novembar 1977 — 25. avgust 2005) bio je srpski reper. Mos-kri je bio idejni vođa i tekstopisac hard-kor repera tzv. drugog talasa pod imenom Prti Bee Gee. Iako je kritikovan zbog glorifikacije narkomanije, Mos-kri je uz tonu crnog humora opisivao kako se zapravo živi u tom prljavom, sivom svetu, iz koga se, po pravilu, teško izlazi, a čija je postao žrtva.

Umro je u 28. godini života zbog predoziranja heroinom. Za života je izdao jedan album sa grupom Prti Bee Gee pod nazivom „Grejtest hits“. Nakon njegove smrti, u znak sećanja izdat je album pod nazivom „Moskri 77-05“.

Frontmen grupe Prti Bee Gee, Mos-Kri će ostati upamćen kao jedan od najharizmatičnijih liričara novog rap talasa koji se oblikovao 90-ih, a isplivao na površinu u poslednjih par godina. I pored medijski eksponiranijih sastava kao što su Beogradski Sindikat, VIP i njihovih debi albuma koji su definisali scenu, mnogi će život u Srbiji s kraja 20. veka zauvek radije vezivati za brutalno iskrene, fatalističke rime i jedinstvenu pojavu osobe koja se krila iza pseudonima “Mos-Kri”.
Neporecivo najtalentovaniji autor i tekstopisac u grupi, Moskri nikada nije dominirao Prti Bee Gee numerama. Njegove kratke, mrzovoljne deonice, uglavnom umetnute “negde između”, kod fanova su posebno vrednovane i dočekivane kao kulminacija bolnog “Prti humora”,momenat koji se nestrpljivo iščekuje kroz čitavu pesmu.

Heroin-rap

Reputacija Prti Bee Gee repera kao anti-heroja srpske hip hop scene proširila se prestonicom nakon što se Radio SKC prvi usudio da emituje psihodelični demo snimak Pajp koji je ubrzo postao underground fenomen. Okarakterisani kao “heroin-rap”, Prti Bee Gee su brzo privukli pažnju starijih hip hopera autentičnošću svojih tekstova i beskompromisnošću muzičke podloge, a mlađih slušalaca sa imidžom “zabranjene” muzike koja se ne pušta u prisustvu starijih ukućana.
Ubrzo nakon toga, kreće i kontroverza u okviru hip hop zajednice oko toga da li je sa Prtijevcima rap konačno otišao “predaleko”. Opravdano se postavilo pitanje da li Prti Bee Gee svojim opisima džanki svakodnevice glorifikuju narkomaniju? I dok se muzička javnost pitala kako se suočiti sa brutalnošću sadržine njihovog albuma Grejtes THITS, većina tranzicione omladine je prepoznala iskrivljeni smisao za humor, rečnik i duh koji se iz noći u noć provlači kroz prljave beogradske haustore i oberučke prigrlila ovaj debi.
Mos-Krijeva zaostavština se mora shvatiti kao poslednja inkarnacija pod-žanra započetog od strane zagrebačkog sastava Bolesna Braća koji je na srpskom tlu doveden do nivoa apsurda preko bendova poput Bad Copy i celokupne ekipe okupljene na potezu oko autobuskih linija 43 i 23.
No, za razliku od Bad Copy i ostalih “napušenih” repera koji su se često gubili u stratosferi, Prti Bee Gee su uvek bili čvrsto vezani za društvo i svakodnevicu. Urnebesni opisi pokradene rodbine, dilera dizelaša, presretnutih poštara i ostalih dogodovština iz kraja, slušaoca su ipak na kraju ostavljale sa lošim ukusom u ustima. Rap kod nas nikad nije zvučao realnije. Ukoliko se narkomanija definiše kao “beg od stvarnosti”, Mos-Kri je bio strejter.

Mos-Kri je svojim iskustvom, iskrenošću, inteligencijom i smislom za humor osvojio rap zajednicu i ubrzo postao neka vrsta lokalne maskote, čovek o kome su svi pričali, koga su svi znali i koji je svojim prisustvom širio pozitivnu energiju. Pojava koja izmamljuje osmeh i prenosi dobru karmu.
Pored tekstopisca i repera, Mos-Kri će ostati upamćen i kao talentovan radio voditelj i sjajan showman. Nepredvidivi Prti Bee Gee nastupi, kao retke zaista uzbudljive svirke u gradu privlačile su i publiku koja inače ne bi došla na hip hop žurku.
Beogradski grafiti crtači su nažalost iznenada pred kraj leta dobili novi zadatak. Domaći hip hop dobija svoju prvu žrtvu koja će nas i dalje sa zidova pratiti i donositi nam sreću. Ako su iskrenost i autentičnost parametri po kome se cene reperi, Mos-Kri je sigurno najveći domaći MC svih vremena.

 

Mos-kri je bio idejni vođa i tekstopisac no1 neprevaziđenih hard core repera tzv. drugog talasa pod imenom Prti Bee-Gee. Ova trojka iako iza sebe ima da tako kažemo jedan i po album, ostaće još dugo vremena bez premca u Beogradu i Srbiji, dok se u regionu mogu porediti sa nešto starijom škvadrom „Bolesnom braćom” iz Zagreba. Tekstovi Prtija su brutalni, jaki, sarkastični ali pre svega iskreni tako da su pesme ostalih bendova iz tog perioda poput Beogradskog sindikata ili VIP delovali kao laka dečja poezija. Iako je kritkovan zbog glorifikacije narkomanije Moskri je uz tonu crnog humora savršeno opisivao kako se u stvari živi u tom svetu. Prljavom, sivom i iz koga se po pravilu teško izlazi, a i sam je postao jedna od žrtvi. Generacija odrastala 90-ih u Beogradu dobila je svoju prvu ikonu. Davor Bobić, poznatiji kao Mos-Kri, spiritus movens beogradske hip-hop scene, preminuo je 25. avgusta u ranim jutarnjim časovima u Beogradu. Frontmen grupe Prti Bee Gee Mos-Kri ostaće upamćen kao jedan od najharizmatičnijih liričara novog rap talasa koji se oblikovao 90-ih, a isplivao na površinu u poslednjih par godina. I pored medijski eksponiranijih sastava kao što su Beogradski Sindikat, VIP i njihovih debi albuma koji su definisali scenu, mnogi će život u Srbiji s kraja 20. veka zauvek radije vezivati za brutalno iskrene fatalističke rime i jedinstvenu pojavu osobe koja se krila iza pseudonima Mos-Kri. Neporecivo najtalentovaniji autor i tekstopisac u grupi, Mos-Kri nikada nije dominirao Prti Bee Gee numerama. Njegove kratke, mrzovoljne deonice, uglavnom umetnute negde između, kod fanova su posebno vrednovane i dočekivane kao kulminacija bolnog Prti humora, momenat koji se nestrpljivo iščekuje kroz čitavu pesmu. Reputacija Prti Bee Gee repera kao antiheroja srpske hip-hop scene proširila se prestonicom nakon što se Radio SKC prvi usudio da emituje psihodelični demo snimak Pajp, koji je ubrzo postao underground fenomen. Okarakterisani kao heroin-rap, Prti Bee Gee su brzo privukli pažnju starijih hip-hopera autentičnošću svojih tekstova i beskompromisnošću muzičke podloge, i mlađih slušalaca sa imidžom zabranjene muzike koja se ne pušta u prisustvu starijih ukućana. Ubrzo nakon toga, kreće i kontroverza u okviru hip-hop zajednice oko toga da li je s Prtijevcima rap konačno otišao predaleko. Opravdano se postavilo pitanje da li Prti Bee Gee svojim opisima džanki svakodnevice glorifikuju narkomaniju. I dok se muzička javnost pitala kako se suočiti s brutalnošću sadržine njihovog albuma Grejtes THITS, većina tranzicione omladine prepoznala je iskrivljeni smisao za humor, rečnik i duh koji se iz noći u noć provlači kroz prljave beogradske haustore, i oberučke je prigrlila ovaj debi. Mos-Krijeva zaostavština mora se shvatiti kao poslednja inkarnacija podžanra koji je započeo zagrebački sastav Bolesna Braća, koji je na srpskom tlu doveden do nivoa apsurda preko bendova poput Bad Copy i celokupne ekipe okupljene na potezu oko autobuskih linija 43 i 23. No, za razliku od Bad Copy i ostalih napušenih repera koji su se često gubili u stratosferi, Prti Bee Gee uvek su bili čvrsto vezani za društvo i svakodnevicu.

Advertisements

2 thoughts on “Biografija

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s